Konik Kırıcılar İçin PLC Panoları
Konik Kırıcılarda Otomasyonun Önemi :
- İlk start öncesi yağ filtreleri ve radyatörden geçecek yağın sıcaklığını 20 °C ‘den yüksek tutarak,yağ akışkanlığını kolaylaştırır.
- Soğuk hava şartlarında yağ sıcaklığını belirlene sıcaklık aralığında tutarak,ilk startta yağın ısınması için zaman kaybını önler.
- Kırıcı çalışmadan önce yağ pompası çalışır,kırıcı durduktan bir süre sonra yağlama durdurularak,kırıcının yağsız çalışmaması önlenir.
- Kırıcı devreye girdikten sonra yağ sıcaklığı 35 °C ile 55 °C aralığında tutulmaya çalışılır.
- Kırıcılar için kullanılan yağ 63 °C ‘yi geçtiğinde yağ özelliğini kaybeder bu durumlarda kırıcı otomatik durdurularak yağ soğutulmaya devam eder.
- Ana yağlama hattı üzerinde bulunan basınç şalteri ve geri dönüş sensörlerinden gelen bilgiler ile kırıcının yağsız çalışmasına izin verilmez.
- Kırıcı yükte çalışırken içerine giren metalleri hidrolik basınçlar ölçülerek algılanır ve kırıcıya zarar vermesi engellenir.
- Kırıcıların uzun süre boşta çalışarak zarar görmeleri engellenir.
- Akım ve seviye kontrollü besleme yapılarak kırıcının verimi artarak,yedek parça aşınma süreleri uzar.
- Kırıcı kırma aralığı ayarı ve kalibrasyonu kolaylıkla yapılır.
- Kırıcı astar aşınma,yağ değişim süreleri hesaplanarak operatöre uyarı verilir.
- Hatalar,akım değerleri,hidrolik basınç değerleri gibi kayıtlar tutularak kolay arıza tespiti yapılır.